somienbubbla.blogg.se

om livet i en campusbubbla - vänligen ta allt med en nypa salt.

loppislampa.

Kategori: Allmänt

köpte en lampa på loppis. en sån som hänger ner ganska långt från taket. orange är den. var verkligen ASnöjd när jag åkte hem med den i knäet i bilen. såg framför mig hur FIN den skulle bli i min annars väldigt vita lägenhet. kommer hem, ler för mig själv. tittar runt i taket och konstaterar - ingen krok. "vilken tur att jag fick med en fin guldkrok av gubben som jag inte förstod ett ord av", tänker jag. ler fortfarande. bestämmer mig för en spot. klättrar upp på bordet och ska skuva i krokjäveln. konstaterar - taket är i betong. tänker att jag kan fixa det med en slagborr, nu något irriterad. men bestämmer mig ändå för att sätta i kontakten i taket för att va säker på att lampjäveln fungerar. konstaterar - kontakten får inte plats ???? den är rund och uttaget är halvmåneformat ??? slänger lampfan i golvet och börjar böla och går en promenad.
 
kan någon som är bra på el och har muskler att skruva i betong där komma och hjälpa mig ?????????
SNÄLLA !
 
Vore verkligen kanon.
 
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Vilken otur Malin. Nu är det så att jag sitter på en slagborr, dock kanske inte elektriker men det känns som det går att lista ut hur den ska kopplas.. det där med muskler ordnar nog sig bara vi har en jäkligt vass borr :)

    Svar: Men hur bra är du inte ?! Vi bestämmer borrdejt via facebook!
    somienbubbla.blogg.se

    2012-10-02 | 17:24:48

Kommentera inlägget här: