somienbubbla.blogg.se

om livet i en campusbubbla - vänligen ta allt med en nypa salt.

vad hade du gjort ?

Kategori: Allmänt

jag har en skönsjungande granne. det kanske jag nämnt innan förresten. han sjunger och tar i och han sjunger. jämt. rätt fint dock, något annat kan man inte klandra honom för.
MEN
när man sitter hemma. i sin lägenhet. och tentapluggar. ensam. för att man vill ha det helt tyst omkring sig.
och det låter som om min skönsjungande granne står i mitt badrum och fullkomligt vrålar. då är det fan NOK!
 
så jag gjorde det enda rätta.
 
började lyssna var det kom ifrån;
 
 
 
reste mig från bordet. suckade. stannade till och lyssnade så att han inte gjorde någon paus. sprang ut i korridoren. plingade på. och insåg hur röd jag blev i nyllet medan jag förberedde mig på vad jag skulle säga.
 
karln öppnar dörren i en grå polotröja och jeans uppe vid naveln. jag inser att - fuck det är utbytesstudenten.... och får ur mig något i stil med
 
jag: is it you who is singing?
karln i polotröjan: uhm, yes ?
jag: it's really lovely, it really sounds amazing, but i'm studdying for my exam and i can hear you like you're sittning in my shower.
polotröjan: blir generad och säger; oh, im sorry, i didn't know.
jag: no thats okey, i'm used to hear you sing. bye.
 
och så går jag därifrån ????????????
 
stackarn har inte sjungit sen dess.
det är en blandning av hatkärlek till att jag saknar hans ljuva stämma.
 
borde jag knacka på och säga att det är okej igen?
 
blir kanske lite stela vinkningar hädan efter annars......
 
 
man ska ju värna om grannsämjan har man hört........???????????????

Kommentarer


Kommentera inlägget här: