somienbubbla.blogg.se

om livet i en campusbubbla - vänligen ta allt med en nypa salt.

campusbubbla

Kategori: Campusliv

tog en promenad upp till ica idag.
gick in under tunneln och kom ut i den stora, främmande, skrämmande verkligheten.
kände mig lite som en utomjording och ett lätt obehag kom över mig......
 
 
människor över 30 år vandrade omkring, vissa med barnvagn, vissa med rullator... och de tittade på mig med underliga blickar som fick mig att känna som om jag inte riktigt passade in i deras värld.
 
med undrande blickar i nacken skyndade jag mig tillbaka in under tunneln - till den trygga, varma, mysiga campusbubblan.
 
 
jag tänkte för mig själv att det ska ta ett jävla tag innan jag lämnar min bubbla igen. jag får ju inga konstiga blickar på campus som gör att jag känner mig förnärmad?????????
 
 
men tro fan det. för på campus är det näst intill "normalt" att gå runt i nunnedräkt eller annan konstig utklädnad. och det är det ju uppenbarligen inte på ica?????
 
 
note to my self: gå inte till ica i kläder som associerar till något annat än en normal människa. med andra ord: gå inte utanför campus murar klädd i nunnedräkt.

Kommentarer

  • tove säger:

    haha varför gick du till ica i nunnedräkt??

    Svar: för att vi hade spelat in en sittningsfilm och jag glömde liksom bort att jag var nunneklädd på väg till ica. :P
    somienbubbla.blogg.se

    2012-10-04 | 08:10:37
  • EMELIECATRINE säger:

    Jaha, heej! Vad kul då =) Då ska jag kika in, hoppas du har det bra i Växjö eller vart du nu pluggar...? hehe, KRAM

    2012-10-04 | 23:58:40
    Bloggadress: http://modeflickan.se/emeliecatrine

Kommentera inlägget här: